איך מנקים את תיק בית הספר

איך מנקים את תיק בית הספר?

מאחר ותיק בית הספר הוא תיק פרקטי אשר משמש את הילדים לאורך כל שעות היום, ובהתאם לכך הוא נוטה לצבור לכלכוך, אבק וכתמים. כיצד תוכלו לנקות את התיק בצורה יסודית? להלן המדריך המלא.

כל הסודות נחשפים – כך תוכלו לנקות את תיק בית הספר של הילדים בצורה יסודית

הפריט הכי שימושי והכי פרקטי אצל הילדים הוא כמובן תיק בית הספר. מעבר לספרי הלימוד והמחברות, הילדים לוקחים איתם בתיק אוכל כמו גם ממתקים שנוטים לא פעם להישאר בתיק ובכך גורמים לריחות רעים שנודפים מהתיק. מעבר לכך, תיקים לבית הספר נוטים לספוח אבק, לכלוך וכתמים ולכן גם אם השקעתם את מיטב כספכם בתיק ממותג, סביר להניח כי תוך זמן קצר התיק יאבד את המראה ואף יהפוך לתיק מוזנח, גם אם מדובר בתיק חדש. על כן, פעולת הניקוי של התיק צריכה להתבצע באופן קבוע ועם שימת דגש על אפיון סוג הבד ובהתאם לכך בחירה בחומרי ניקוי ייעודים. אז כיצד מנקים את התיק באופן מהיר אך גם יסודי? להלן הפרטים:

שימוש בחומרי ניקוי ייעודים

כאמור, חומרי הניקוי בהם אתם משתמשים הם חשובים מאוד לתהליך הניקוי אך גם לשמירה על סוג הבד ממנו עשוי התיק. רצוי להימנע מהתזה ישירה של החומר על גבי התיק אלא קודם להשתמש במטלית יבשה עליה מניחים מעט חומר, ולאחר מכן לנגב בצורה עדינה וסיבובית את התיק.

הסרת כתמים

מסטיק נדבק לתיק או נוצר כתם שאותו אתם מתקשים להסיר? ובכן, להלן טריק פשוט שבאמצעות ותוכלו להסיר בקלות ובמהירות. השתמשו בפן לייבוש השיער לטובת חימום של האזור בו ממוקם המסטיק ולאחר מכן הסירו אותו בעדינות באמצעות מטלית לחה. ניתן להשתמש גם בשקית קרח לטובת הסרה של הכתם, אולם הקפידו לבצע את הפעולה בזהירות, ובעדינות מרבית בכדי לא לגרום לקרע בתיק או בסיב הבד.

ניקוי יסודי

על מנת לבצע ניקוי יסודי של התיק רצוי להכניס אותו למכונת הכביסה לטובת ניקוי עמוק. שימו לב כי לא כל תיק בית ספר ניתן להכניס לכביסה, ולכן רצוי לבחון היטב את רכיבי הבד ואת הוראות הכביסה שלרוב מצורפות לתיק עצמו. ההמלצה שלנו היא לכבס את התיק בכביסה עדינה וללא סחיטה למשך כ 15 דקות בלבד, כך שהתיק לא ייאבד מהפח או מצורתו. מומלץ שלא להכניס את התיק אח"כ למייבש אלא לתת לו להתייבש באור השמש.

השרייה של התיק במים עם חומץ

יש הרבה אפשרויות לחומרי ניקוי טבעיים, אבל טכניקה מצוינת להסיר את הריחות הרעים מהתיק היא באמצעות השרייה של התיק בתוך מים עם מעט חומץ. החומץ הוא חומר טבעי שמאפשר לנטרל את הריחות ולא משאיר סימנים. בתוך דלי עם מים חמימים הוסיפו מעט חומץ והשרו את התיק למשך כשתי דקות, ולאחר מכן העבירו לייבוש. חשוב לציין כי למרות הדעה הרווחת, החומץ לא פוגע בצבע הטבעי של התיק אלא להפך – הוא מבליט אותו, ועל כן מדובר בדרך מצוינת לנטרול ריחות ולשמירה על איכות התיק, בייחוד אם מדובר בתיק ישן.

 

בכדי לשמור על ריח נעים בתוך התיק רצוי להשתמש בדפי מרכך למייבש. הדפים שומרים על הריח של התיק לאורך זמן. נוסף לכך, מומלץ להתיז מעט ספריי למייבש הכביסה על התיק, ובכך להעניק לתיק ריח מצוין של כביסה שנשמר למשך תקופה ארוכה. בכך, תוכלו לסגל שגרת ניקיון מוקפדת ששמה דגש הן על היכולת שלכם לשמור על התיק של הילדים ללא כתמים או ריחות לא נעימים.