אם אתם בעלי עסק, סביר להניח שנתקלתם בשאלה האם לשפץ את המשרד הקיים של העסק או לעבור למיקום חדש. שתי האפשרויות מגיעות עם סט אתגרים משלהן, יתרונות ועלויות. אבל איך אפשר לקבוע מה הבחירה הטובה ביותר בעבור העסק שלכם? ומה מהן משתלמת יותר? התשובות כאן.
הערכת שטחי המשרדים הנוכחיים
הצעד הראשון בהחלטה אם להתחיל בעבודת שיפוצים או לעבור למקום חדש הוא להעריך ביסודיות את חלל העבודה הנוכחי שלכם. התחילו בכך שתשאלו את עצמכם שלוש שאלות מפתח:
1. האם החלל עונה על הצרכים הנוכחיים שלכם?
בחנו האם פריסת המשרד, גודלו והאבזורים שלו מספיקים לעובדים וללקוחות שלכם. אם החלל מרגיש צפוף, מיושן או שחסרים בו מתקנים הנחוצים לעבודה, ייתכן שהגיע הזמן לשינוי מקום.
2. מהן העלויות הכרוכות בשהייה?
שיפוצים יכולים לנוע בין עדכונים קוסמטיים קלים לשינויים מבניים גדולים. חשבו את העלויות המשוערות של השיפוצים הדרושים כדי להביא את המשרד שלכם למצב פונקציונלי מיטבי. כללו הוצאות כגון היתרי בנייה, חומרי בנייה, תשלום לאנשי מקצוע וכל הפרעה זמנית לפעילות העסקית שלכם.
3. כמה זמן תוכלו להישאר בחלל הנוכחי?
אם העסק שלכם בתהליכי גדילה והתרחבות, החלל הנוכחי שלכם, גם לאחר עבודת שיפוצים, עלול להיות קטן מדי. חשבו האם החלל עדיין יתאים בשנים הקרובות או שהמעבר יהיה בסופו של דבר בלתי נמנע.
היתרונות בשיפוצים
עבודת שיפוצים במשרד קיים יכולה להציע מספר יתרונות. ראשית, זה מאפשר לכם להתאים אישית את החלל כדי לענות על הצרכים הספציפיים שלכם ללא הטרחה והפסקת העבודה הכרוכות במעבר למיקום חדש. שיפוץ מתוכנן היטב יכול לשפר את הפונקציונליות והאסתטיקה של המשרד, ולהוביל לפרודוקטיביות מוגברת ולשביעות רצון העובדים. יתרון נוסף הוא שמירה על המשכיות. הישארות באותו מיקום פירושה שלא תצטרכו להתמודד עם הלוגיסטיקה של רילוקיישן, שיכולה לגזול זמן רב, ואם המשרד נמצא במיקום מעולה, לא תצטרכו לוותר עליו.
החסרונות בשיפוצים
עבודת שיפוצים אינה חפה מחסרונות. החיסרון הגדול ביותר הוא עלות. בהתאם להיקף העבודה הנדרשת, שיפוצים עלולים להיות יקרים ועשויים לחרוג מהתקציב שאתם מוכנים או מסוגלים להקצות. נוסף על כך, שקלו האם אתם יכולים להמשיך לעבוד במהלך השיפוץ. תהליך השיפוץ עלול להפריע לפעילות היומיומית של העסק ואפילו להפסיקה לכמה ימים. יש גם את הסיכון של בעיות בלתי צפויות, כי ברגע שעבודת שיפוצים מתחילה, בעיות נסתרות כמו חיווט לקוי או חולשות מבניות יכולות לצוץ, מה שמוביל לעלויות ועיכובים נוספים. גורמים אלה יכולים להפוך במהירות שיפוץ פשוט לכאורה, לפרויקט מורכב ויקר.
לפעמים הפתרון הוא לעבור
במקרים מסוימים, מעבר למשרד חדש עשוי להיות פתרון מעשי וחסכוני יותר. אם החלל הנוכחי שלכם קטן מדי, מיושן או ממוקם באזור שכבר לא משרת את הצרכים העסקיים שלכם, מעבר למיקום חדש יכול לספק התחלה חדשה בחלל שמתאים יותר לדרישות הנוכחיות והעתידיות שלכם. משרדים חדשים יותר מגיעים לעתים קרובות עם שירותים מודרניים, מערכות חסכוניות באנרגיה ופריסה התומכת טוב יותר בסביבות העבודה של ימינו, כגון חללים פתוחים לעבודה משותפת. משרדים להשכרה בתל אביב במחיר משתלם יכולים גם לתת לכם את האפשרות לבחור מיקום נגיש יותר ללקוחות ולעובדים או כזה שמשפר את תדמית החברה שלכם.
לסיכום
ההחלטה האם לשפץ או לעבור למקום חדש צריכה להתבסס על ניתוח זהיר של צרכי העסק שלכם, התקציב ותוכניות הצמיחה העתידיות שלכם. על ידי שקילת היתרונות והחסרונות של כל אפשרות, תוכלו לקבל החלטה מושכלת התומכת בהצלחת העסק שלכם ומכשירה את הקרקע להמשך הצמיחה שלו בעתיד.