קחו נשימה טיפים לניקיון יעיל לבית שיש בו כלב.

קחו נשימה: טיפים לניקיון יעיל לבית שיש בו כלב

לגדל כלב זה דבר נהדר בלי שום ספק. החיבור שלנו על החברים הפרוותיים על ארבע הוא ייחודי ומאפשר לנו ליצור קשר עם בעל חיים אינטליגנט וחברותי וזה בהחלט משהו שעושה טוב להרבה מאד אנשים. יחד עם זאת, יש גם לא מעט אתגרים בגידול של כלבים ואחד מהם הוא נושא הניקיון. החל מהפרווה, דרך הפינה בהם הם ישנים ואוכלים ועד לצרכים בבית שעושים לפעמים גם הכלבים הכי מחונכים ומורגלים, כל מי שמגדל כלב יודע שזה בהחלט מאתגר לשמור על הבית נקי כל הזמן. בדיוק בשביל זה, בדקנו אם יש דרכים לנקות את הבית בצורה יעילה ולשמור עליו נקי כאשר יש כלב ומסתבר שבהחלט יש מה לעשות. הנה כמה טיפים שאולי יעזרו.

אזור האכילה

כל מי שמגדל כלב יודע שזה כנראה אחד האזורים היותר מלוכלכים בבית וזה תקף גם לגבי הכלבים הכי מנומסים ועדינים. הכלבים שלנו כמעט תמיד יפזרו אוכל על הרצפה, ישפכו מים בסביבה בזמן השתייה וכנראה גם ישאירו הרבה פרווה בסביבה הזו, בה הם נמצאים זמן רב בכל יום. מה עושים? ובכן, כשקונים קערות אוכל לכלבים קודם כל, כדאי לבחור בכאלו שעשויות מחומר קל לניקוי. קערות נירוסטה הן פתרון נפלא ובריא גם לחיות המחמד. פתרון מצוין אחר הוא לקנות קעריות מפלסטיק אלסטי, כזה שגם ניתן להכניס למדיח וכך בעצם ניתן לשטוף בקלות את הקעריות פעם בשבוע. שימו לב שמומלץ להקפיד על ניקיון יומי של האזור, שכן שאריות אוכל שלא תרימו עלולות למשוך מזיקים וחרקים שאתם לא רוצים בנוכחותם. פעם בשבוע שווה לחטא את האזור עם אקונומיקה.

קחו נשימה טיפים לניקיון יעיל לבית שיש בו כלב

פרווה

פרווה היא אחד הדברים הבעייתיים ביותר כשמגדלים כלב בבית מפני שיותר משבעים אחוזים מסוגי הכלבים משירים לאורך כל השנה ובאופן מוגבר בעונות המעבר. מה עושים? ובכן, אין מנוס מלשטוף את הבית באופן יסודי לפחות פעם בשבוע (מה שרצוי לעשות גם אם אין לכם כלב), אבל בשביל התחזוקה השוטפת כדאי בהחלט לרכוש שואב אבק איכותי. ההמלצה שלנו היא לרכוש שואב אבק ידני אלחוטי שניתן להטעין ולהשתמש בו באופן נקודתי היכן שמצטברת הכי הרבה פרווה ואתם ממש לא חייבים לקנות את המותג הכי יקר. כמו כן אפשר בהחלט לרכוש שואב אבק רובוטי שינקה לכם את הבית באופן אוטומטי ויוכל להשיב מלחמה בפרווה.

ניקוי ספות

גם אם הכלב שלכם מחונך וכבר הצלחתם להרגיל אותו שלא לעלות על הספה, סביר מאד להניח שהספה שלכם כבר מלאה פרווה ולכלוכים מסוגים שונים הקשורים לכלב. גם כאן הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות ביום הוא לשאוב את הספה עם שואב אבק ידני, מה שבהחלט ייתן מענה לא רע ברמה הנקודתית ובעיקר אם מדובר בספת בד. יחד עם זאת כדאי בהחלט לכבס את הכיסויים של הכריות מדי כמה חודשים ואם לא ניתן להסירם, שווה לשקול פנייה לניקוי ספות מקצועי אחת לכמה זמן כדי להחזיר אותן למצב נקי.

חיטוי הבית

לבסוף, זכרו שכלבים מושכים מזיקים ומעבר לצורך המתמיד לטפל בכלב, לנקות אותו ולהגן עליו מפני קרציות או פרעושים, כדאי גם לתחזק את הבית מהבחינה הזו. מה שמומלץ לעשות הוא לשטוף את הבית מדי שבוע או שבועיים עם חומרי ניקוי וחיטוי יעילים שמשמידים טפילים וביצים של טפילים. כך תוכלו לנקות מוקדי משיכה מלוכלכים במיוחד שמעודדים אותם לבוא.

הקפידו על ניקיון שוטף של הבית וכך תוכלו לשמור על הבריאות שלכם וגם של הכלבים.